11 листопада 2014 року в Малому залі Жовтневої райдержадміністрації на нараді з питань використання водних об’єктів на території Жовтневого району в 2014-2017 роках з доповіддю виступив начальник відділу водних ресурсів облводресурсів А. Брагін.
Андрій Володимирович в своїй доповіді проаналізував наступні питання:
Відповідно до пункту 2 розпорядження облдержадміністрації від 06.06.2014 року № 145-р «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо надання у користування на умовах оренди водних об’єктів, розташованих на території Миколаївської області» райдержадміністраціям доручено вжити заходів щодо приведення раніше укладених договорів оренди земельних ділянок з розташованими на них водними об’єктами відповідно до вимог чинного законодавства. Про хід виконання розпорядження необхідно надавати інформацію до Миколаївського облводресурсів щомісячно до 25 числа.
Згідно до статті 59 Земельного кодексу України та статті 51 Водного кодексу України у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми.
Відповідно до статті 51 Водного кодексу України водні об'єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства. Типовий договір оренди водних об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 року № 420.
В договорі оренди водного об’єкту передбачається орендна плата за водний об’єкт відповідно до Методики визначення розміру плати за надані в оренду водні об’єкти, затвердженої наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 28 травня 2013 року № 236, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 червня 2013 року за № 986/23518.
Сплата орендної плати за водний об’єкт не звільняє від сплати орендної плати за земельну ділянку під цим об’єктом.
Відповідно до частини 3 статті 122 Земельного кодексу України районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування за межами населених пунктів для обмеженого переліку потреб (ведення водного господарства; будівництва об’єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо); індивідуального дачного будівництва).
Згідно із Концепцією розвитку водного господарства України, схваленою постановою Верховної Ради України від 14.01.2000 № 1390-XIV, водне господарство - це галузь, завданням якої є забезпечення потреб населення і народного господарства у водних ресурсах, збереження, охорона та відтворення водного фонду, попередження шкідливої дії вод і ліквідація її наслідків.
Відповідно Закону України «Про аквакультуру» визначено що рибогосподарська технологічна водойма - штучно створена водойма спеціального технологічного призначення, що визначається технічним проектом та/або паспортом, яка наповнюється штучно за допомогою гідротехнічних споруд і пристроїв та призначена для створення умов існування і розвитку об’єктів аквакультури.
Рибогосподарські технологічні водойми надаються у користування для цілей аквакультури, а частини рибогосподарських водних об’єктів - тільки для розміщення плавучих рибницьких садків відповідно до умов статті 14 Закону України «Про аквакультуру».
Рибогосподарська технологічна водойма для цілей аквакультури надається юридичній чи фізичній особі органом, який здійснює розпорядження земельною ділянкою під водою (водним простором) відповідно до Земельного кодексу України, за договором оренди землі (земель водного фонду). Після обговорення було винесено відповідні рішення.